Dvanáct moderních přechodů má zvýšit bezpečnost dopravy
Radnice si od novinky slibuje zpomalení provozu a vetší komfort pro chodce. Nasvícené, kratší a hlavně bezpečnější. Takové mají být po rekonstrukci, která právě v těchto dnech začala, všechny přechody pro chodce na hlavních silničních tazích v Podbořanech.
Dlouhé a nepřehledné přechody pro chodce jsou v Podbořanech minulostí. Lidé se konečně přes silnice dostanou bezpečně, ve městě volají po omezení dopravy už delší dobu. „V centru města je velký provoz a je na čase s tím něco udělat," tvrdí například Deníkem oslovený Jaroslav Šulc.
Radnice se rozhodla nejen jeho prosby vyslyšet a už v loňském roce začala s rekonstrukcí křižovatky a přechodu u bývalého památníku. Letos následuje rozsáhlá oprava dvanácti přechodů po celém městě. „Kompletně zrekonstruovány budou všechny přechody pro chodce na hlavních tazích. Jedná se celkem o dvanáct přechodů," informoval Radek Reindl, starosta Podbořan.
Vznikne i několik nových přechodů
Nebezpečné přechody zmizí, přibudou ale i nové. „Jeden z přechodů, který je nedaleko prodejny Jednoty, bude zrušen, protože je v zatáčce a je hodně nebezpečný. Místo něj ale vybudujeme nový na rovném a přehledném úseku u knihy. Další nové přechody vzniknou v blízkosti rušných křižovatek," pokračoval Radek Reindl.
Nové přechody pro chodce budou všechny nasvíceny, mají být také kvůli bezpečnosti chodců zkráceny.
„Na širokých silnicích jsou některé přechody příliš dlouhé a než lidé přejdou, přiřítí se často rychle auto. Zkrátíme je tedy podle norem, někde bude zúžena vozovka, někde vznikne uprostřed vozovky ostrůvek," přiblížil úpravy podbořanský starosta.
Právě zužování některých silnic se však už v Podbořanech stalo terčem kritiky. Podle některých řidičů budou vozovky u přechodů příliš úzké a stanou se tak ještě nebezpečnějšími, než byly doposud.
„S tím nemohu souhlasit. Zužování je právě kvůli bezpečnosti. Nebezpečné se to může zdát řidičům, kteří přes město, a třeba i zatáčkou, jezdí osmdesátkou. Ano, pro takové může zúžení představovat problém, protože budou mít co dělat vejít se na silnici. Ale těm, kteří dodržují předpisy a jezdí bezpečně, těm to bude vyhovovat. V pohodě se tam vejdou," sdělil.
Přechody tak mají pomoci i ke zpomalení provozu v Podbořanech. „Celkově by se doprava v centru měla zklidnit," dodal Reindl.
Zdroj: Žatecký a Lounský deník
Hodnocení: -11. Líbí se Vám tento článek? [ano/ne]
Tisk a email článku:
Komentáře:
Přidat komentář:
Komentáře musí být před publikováním autorizovány. Děkujeme!
Navigace
Sekce
Akce a zajímavosti
Vyhledávání v článcích
Vyhledávání Google
Diskuse
- Plus skončí, ale prodejna zůstane 24.12.08 12:23
- Radnice chce změnit systém plateb za odvoz odpadů 24.12.08 11:41
- Větrná ulice je podle radnice v pořádku 16.12.08 14:52
- O dohodách nejsou důkazy 11.12.08 13:51
- Dvanáct moderních přechodů má zvýšit bezpečnost dopravy 10.12.08 12:51
Komentáře
- pavla: nam se v plusu nakupuje vyborne,co clovek jiny nazor,do rubinu nechodime je to tam jak v cekarne pavla...
- 11111111: [3] a co ma společného solení chodníku s odpadky když to vyváží firma likor...
- Kateřina: Vedoucí prodejny nemohou za to že přijde jen několik kusů zbožího co je v akci!To zboží totiž neobjednávají vedoucí Podbořanského...
- tom: Podle mého názoru nebyl problém plusu v jeho čele(vedení společnosti),ale vedení přímo této provozovny.marketing a management jsou pro vedoucí v...
- andy: Možná, když se nebudou solit zasněžené chodníky multikárou, tak by se nemuselo zdražovat. To by mne zajímalo kolik takové solení...
Poslední články
- PF 2009
- Podnikatel Štěpánek je nevinen
- Radnice chce změnit systém plateb za odvoz odpadů
- Žatecký a lounský deník připravuje on-line přenos zastupitelstva
- Kino stojí město stovky tisíc korun
Nejpopulárnější
- Sportovní akce na měsíc srpen 2006 [50]
- Kino Podbořany - Medicfilm 2006 [28]
- Děti zřejmě zapálily stoh [21]
- Kulturní akce na měsíc srpen 2006 [21]
- Tábor vítá světová esa [17]
Nejčtenější
- Kino Podbořany - Medicfilm 2006 [4500x]
- Kulturní akce na měsíc duben 2008 [4277x]
- Silvestr 2006 [4167x]
- Anketa - zvolte starostu! [3707x]
- Sportovní akce na měsíc srpen 2006 [3560x]

To Vám řeknu, to byl ale nápad takhle pěkně upravit přechody. To musel být tuze chytrý člověk, který na to přišel. Doprava v centru se tak zklidnila, až jsou z toho fronty od DGASu k papírnictví. Určitě tím ubylo chaosu a nervozity řidičů :-) O plynulosti silničního provozu nemůže být ani řeč.
odpověz na tento komentář 30.10.08, 20:36:39Třešnička na dortu je přechod před lékárnou, který je umístěn přímo v křižovatce. Zároveň je ale v přikázaném směru jízdy umístěno parkoviště, takže jsem nejednou musel vjet do protisměru, abych vůbec mohl pokračovat v cestě. 2 přechody u Slunce mezi kterými je sotva 20m je taky paráda. Prostě jste chlapci na svým místě. Akorát doufám, že v podobném trendu zvelebování Podbořan nebudete pokračovat.
Jak tak koukám, tak nejsem sám komu se nové přechody nelíbí. Dle mého názoru by bohatě stačilo nasvícení. Jsem zvědav na páteční kolapsy dopravy. Jeden přechod v zatáčce se zruší(s tím souhlasím, protože byl nebezpečný), ale o kousek níž u lékárny uděláte přechod témeř v křižovatce a další na žatecké ulici hned za křižovatkou a zatáčkou. Jsem zvědav jak dlouho tam ten obrubníček na pravé straně směrem na Žatec vydrží...dávám tomu tak 2 týdny.
odpověz na tento komentář 31.10.08, 08:52:51Můj názor je, že tohle byla naprosto zbytečná investice!
Argumentovat tím, že lidé nestihnout přejít mi příjde trochu zcestná. Vyhláška hovoří o přednosti chodců na přechodech, tak snad je jasné, že auto má zastavit. Naopak mi příjde přechod daleko přehlednější pokud tam nejsou nějaké ostrůvky, betonové mantinely apod.
Uvidíme v praxi, ale myslím si, že tyto úpravy spíše provozu a bezpečnosti uškodí.
Tak s tímto názorem plně souhlasím!
odpověz na tento komentář 01.11.08, 01:51:04Vážení přátelé, za ty přechody by se měl pan starosta vzdát funkce. O co málo se zvýšila bezpečnost chodců o to hodně se zhoršila bezpečnost řidičů. Po delší době jsem jela Podbořanama večer autem, o zúžení silnice jsem neměla vůbec tušení a i když jsem jela pomalu, tak jsem málem urazila autu kolo, protože ty rozšířené přechody nejsou vůbec označeny a ve tmě nejsou vidět. Jestli to v budoucnu plánujou označit, tak proč už to není teď a ohrožujou bezpečnost řidičů? Taky by mě zajímalo, jestli pan starosta někdy odbočoval z hlavní silnice "u Lenina" ke kostelu, tam je teď přes ty parkující auta před mototechnou opravdu "skvěle" vidět, pan starosta tam tudy zřejmě moc nejezdí. A vůbec "nejlepší" počin je ostrůvek před lékárnou U anděla. Zmizely tři parkovací místa a velmi pochybuju, že tam šíře silnice ohrožovala přecházející chodce. HLAVU STAROSTY!!!!!!!
odpověz na tento komentář- komentář inspiroval Radek Reindl - starosta města — #5
03.11.08, 19:57:24inspirován Šárka — #4 Vážená paní Šárko, když tak čtu ten příspěvek, tak mi nezbývá, než konstatovat jedno: Když už jste málem urazila, jako řidička v bezpečí svého auta kolo o neoznačený přechod, tak díky bohu, že se před Vámi neobjevil neoznačený chodec (což je ve tmě celkem běžné:-)) A právě proto se tyto přechody v rámci akce Úprava přechodů pro chodce pro osoby SE SNÍŽENOU SCHOPNOSTÍ POHYBU A ORIENTACE realizuje. Starosta je neprojektuje, od toho jsou specializovaní projektanti dopravních staveb. Vše je podle stavebích EVROPSKÝCH norem a vězte, že takové přechody za nedlouho budou muset být ve všech obcích (jenom si je ty obce budou muset stavět celé za své, zatímco my na ně máme ještě 70% dotace od Státního fondu dopravní infrastruktury). AD nejsou označeny:: Možná jste si všimla, ale spíše ne, že akce je ve výstavbě a stejně tak jako těžko můžete bez problémů nakupovat v rozestavěném obchodě, tak těžko můžete jezdit bez problémů po nedokončeném zásahu do silnice. Zvláště pak, když teprve dnes dodavatel stavby začal instalovat právě jejich nasvícení. AD Lenin: To, že bezohlední řidiči stojí za zákazem zastavení svědčí jen o tom, jak ctí základní normy silničního provozu - to jest vůbec. Právě kvůli nim se tato opatření dělají. Přechod u Lékárny byl zbudován na základě žádosti Lékárny, léjkařů a klientů k nim chodících. Každý zpomalovací pruh přes silnici byl instalován na základě žádostí a petic vás občanů. A kdybyste mě znala, tak byste věděla jak velký odpůrce rěchto umělých skoků jsem.Ale počkejte, až ta akce bude hotová a pak suďme. Praxe přeci ukáže, zda je to tak dobře, či zda je třeba něco poupravit.
odpověz na tento komentářAd Hlavu starosty: Neznám Vás, ale určitě by Vám na kráse nepřidala:-) Proto si jí nechám... Přeji Vám krásný den.
- komentář inspiroval Radek Reindl - starosta města — #6
04.11.08, 13:49:55inspirován Radek Reindl - starosta města — #5 Jo a možná by to chtělo se podívat i na http://www.bezbarier.cz abychom nezapomínali na to, že v našem městě je i mnoho těchto osob. A pokud byste dnes ve 14.00 zavítala do sálu Národního domu na výroční schůzi Sdružení zdravotně a tělesně postižených, tak byste byla možná velice překvapená. K tomu si připočtěte starší podbořanské občany, kterým přejít silnici dělá velké problémy a pak pochopíte, že to není jen tak něčí plezír.
odpověz na tento komentář 04.11.08, 13:55:59Paní Šárka je zřejmě blondýna, protože takovéhle bludy těžko vyplodí někdo inteligentní.. a nejen pro ni, ale i pro všechny ostatní, co žádají hlavu starosty.. klobouk dolů před radnicí, že jako jedna z mála předvídavě dokázala získat na tuhle akci dotaci.. jak správně poznamenal starosta, za chvíli dle směrnic EU budou tyto přechody povinné ve všech obcích, jenže na rozdíl od Podbořan, si je budou muset platit ze svého!!! Lidi uvažujte trochu - to co je naprosto běžné na západě, tady se tomu divíme jak v Neználkově.. a už vůbec snad nekomentuju poznámky typu, že nejsou osvětlené.. to mi připadá, jako kdybych zadala stavbu domu zedníkům a v polovině jim šla vynadat, že ještě nemám okna.. vždyť se to proboha staví, je to nedokončené a nemůže to být ze dne na den, tak nebuďte jak promitivové! Kritizujte něco po dokončení, ne v polovině! a to, že jsou fronty od D-GASU k Perličce, je bohužel daň za výstavbu.. těch pár týdnů to snad vydržíte, ne? a poslední poznámka, že to nebylo nutné.. je vidět, že všichni pisatelé přede mnou jsou jistě mladí a zdraví.. kdybyste měli v rodině staršího, postiženého člověka, jistě byste změnili názor.. protože pro nemohoucí lidi je problém přejít i do té poloviny.. z pisatelů přede mnou mluví naprostá neznalost této problematiky, legislativy EU a bohužel hloupost..
odpověz na tento komentář- komentář inspiroval Šárka — #17
06.11.08, 12:35:33Musím ne tento příspěvek reagovat. Je pravda, že jsem mladý, ale zrovna teď se pohybuji o berlích, tak vím, že to není tak rychlé a vím že je to fyzicky náročné, ale je to také o tom, že když už ti řidiči zastaví, tak aby chodci přešli. Často vidím jak se lidé mezi sebou baví u přechodu a matou tak řidiče...A velmi také pochybuji, že lidé budou přecházet přechod nadvakrát a na ostrůvku budou odpočívat. Jo a mimochodem ty značky před přechody usměrňující provoz budou při snížené viditelnosti akorát bránit řidičům ve výhledu..
Omlouvám se za svou neskutečnou hloupost, že neznám z hlavy legislativu EU. Nemám nic lepšího po večerech na čtení a celkově vlastně nevím nic o této problematice a vlastně ani nevím, že chodci mají na přechodu přednost. Prostě jsem hloupý Zdenda tak se omlouvám, že jsem vám sem napsal můj hloupý názor.
A nevím jestli je to dobré házet všechny lidi do jednoho pytle a psát o nich že jsou neznalí a hloupí..No holt ani to vysokoškolské vzdělání mi už nestačí...
Jednoduše řečeno, Brusketa by se měla zamyslet nad tím co napsala za hloupost...
Stojím si za tím, že ty přechody budou méně bezpečné jak pro chodce tak pro řidiče...jediné s čím souhlasím je nasvícení..
odpověz na tento komentářJak je vidět u přechodu u papírnictví, tak zúžení vozovky najednou o metr z každé strany je opravdu velmi špatně viditelné a už několik aut si tam dalo pěkně do kola, jak je vidět na obrubníku...ona třeba žlutá barva na ten obrubník by nebyla tak špatná věc ne? Po městě nejezdí jen místní, kteří vědí že se tam něco podobného vyskytuje...a až tam někdo do toho narazí a odmrští ho to i s autem na chodník s lidma tak pak teda všechna čest skvěle odvedené práci!
- komentář inspiroval Brusketa — #9
06.11.08, 14:25:04inspirován Zdenda — #8
odpověz na tento komentářMilý Zdendo, vzala jsem si Vaši radu k srdci a zamyslela se nad sebou! :-) A musím Vám říct, že zrovna Váš příspěvek jsem nemyslela, ten byl věcný a logický. Měla jsem na mysli příspěvek Mirka, který se diví, že je zacpané město, když probíhá výstavba těchto přechodů a příspěvek Šárky, která se taktéž diví a přitom není hotovo. A budete se divit, v mnoha věcech s Vámi souhlasím. Například s chováním chodců, kteří si opravdu s oblibou na krajích přechodů dělají diskusní kroužek, takže člověk neví, má-li je pustit nebo ne. Dále se těžce nepovedl ostrůvek na začátku Kadaňské ulice. Kamiony jedoucí od Žatce na Kadaň se tam vytočí s vypětím všech sil a myslím si, že pro spoustu z nich to je těžký oříšek. Dnes jsem byla svědkem, kdy se tam jeden nešťastník snažil vytočit a byla to práce přetěžká. Souhlasím s Vámi i v tom, že pro lidi ne z Podbořan, kteří to tady neznají, bude problém přechod u papírnictví a možná žlutá barva či jiné zvýraznění by stálo za úvahu. Věřte mi, že ani já po večerech nestuduji legislativu EU (znám teda lepší způsob trávení večerů) a ze začátku jsem na tyto úpravy měla stejný názor jako většina ostatních. Ovšem není to o tom, že nějaký "ouředníček" z radnice si bouchnul do stolu a řekl: tak a uděláme přechody.. je to opravdu nutné, jak mi bylo vysvětleno kompetentními osobami na zastupitelstvu města, právě kvůli zmiňované legislativě. A dřív nebo později by se to prostě udělat muselo.
Děkuji za Váš názor a přeji krásný večer.
- komentář inspiroval Zdenda — #12
06.11.08, 17:15:08Ne vždy jsou nařízení EU k pochválení a vstřícnému přijetí nás "obyčejných". Normální rozum už v minulosti několikrát nepobral pitomosti vzešlé z EU poslaneckých hlav. Otázkou ovšem je, jak se tato další pitomost nazvaná "bezpečné přechody" přetransformovala na poměry Podbořan. Ona je norma na papíře a norma realizovaná na silnici trochu rozdíl. Z předešlých příspěvků cítím, že EU dobře funguje jako strašák na lidi a jeho prostřednictvím bude omlouváno případné špatné umístění některých z přechodů. Osobně mi přijde rozhodnutí o umístění přechodů jako práce,která byla hotova za 3 minuty.Píchneme tužkou do mapy a hotovo. Logicky ctí zvyklosti chodců například přechod u Slunce,to moc přemýšlení nezabralo. Logicky vznikl například přechod u papírnictví. Umístění logicky ano, jejich provedení ale logické moc není. Zbylé přechody už byly jen obtaženy v původním umístění a realizovány stejně nepochopitelně. O přechodu na Kadaňské raději ani slovo,viděl jsem tam už 3x kamion,zábavná situace. Řidiči tak mají nyní k dispozici zúžení už tak úzké silnice a zakrytý výhled na chodce který se zrovna dobelhal na ostrůvek a bez "rozmyslu" pokračuje v přecházení. Chodci naopak mají přecházení na 2x s pauzou např. mezi kamiony a pokud si dobrovolně uvědomí, že asi nejsou moc dobře vidět za značkou na ostrůvku, musí nějak uvědomit řidiče v dalším pruhu silnice, kterou chtějí do-přejít. Prostě zmizela situace, kdy chodec přechází a přecházení mu umožní zároveň oba dva pruhy - auta zastavila v obou směrech protože byl vidět! Z tohoto pohledu se EU řešení přechodů zdá méně bezpečné než to původní ČESKÉ. V tom musím naprosto souhlasit s názorem Zdendy. Ono diskutované závěrečné osvětlení moc bezpečnosti nepřidá, zkušenost na přechodech mám jako chodec i jako řidič - testováno za plného denního světla, takže v osvětlení to není. Sice jsme v republice mezi prvními /a s dotací/, jen je otázkou zda se vůbec chlubit tím, jak jsme ji rozumně využili.
odpověz na tento komentář 06.11.08, 18:21:57Kamionum jsou ty obrubniky u prechodu uplne fuk. Vlastne jsou jim uplne fuk i chodci. Nezastavi a nezastavi! Jak se riti pres mesto, nejakej prechod co zasahuje do silnice je nezastavi, ty prejedou pres vsechno a nic se jim nestane.Takze jestli ty prechody vznikly kvuli bezpecnosti, ptam se - opravdu? Tuhle otazku nevztahujte na sebe pane starosto,ta je myslena vseobecne bez urceni a bez ocekavani odpovedi. Rozumnejsi by bylo jednotne evropske narizeni: prepravovat dalkove naklad pouze po zeleznici pokud je to mozne.Proste kamionum STOP.To by byly dobre utracene penize. Upravovat striktne vsechny prechody timto zpusobem je jenom bezucelne plytvani a hlavne je to k nicemu.
odpověz na tento komentář 06.11.08, 18:41:21No koukám se, že se nám to tady zajímavě rozdiskutovalo...
Fondy EU poskytují nespočet dotací a někdy si myslím, že člověk ani trochu při tom zadávání nepřemýšlí...Dnes lze získat dotaci snad na vše, hlavně když to vyšlo z hlavy nějakého teorií ostříleného úředníka (bohužel praxe ho při jeho vzdělávání asi minula...)
Kamionům se bohužel neubráníme, ale proč máme tak krásně vedené hlavní silnice skrz centrum města...Myslíte si, že se ještě někdy dočká město Podbořany obchvatu? Co třeba zintenzivnit jednání s ŘSD a zkusit sehnat dotaci z EU na tento prospěšný projekt...Doprava v centru by si ulevila a pak se bude krásně přecházet přes naše široké silnice...Pokud se do té doby třeba nepropadne centrum města do potoka co pod ním vede...
Nemyslím si, že všechna města v celé EU se budou muset podřídit "nařízení" a udělat tyto super praktické a bezpečné přechody... To nám tady v Praze asi trochu přiškrtí magistrálu a udělají nám uprostřed ostrůvky...už se toho nemůžu dočkat...Taky to vidíte tak reálně?? Možná by to chtělo sundat ty růžové brýle...
Nebyl jste se pane starosto někdy za poslední rok podívat v Praze? Zabezpečení chodců na přechodech na hlavních tazích je dnes trochu jinde než zrovna teď budujete v Podbořanech. Bílé LED diody zabudované ve vozovce upozorňující na přítomnost chodců u přechodu pomocí pohybových čidel. Prosté a jednoduché, možná je to dražší, ale daleko bezpečnější a hlavně výborně viditelné při snížené viditelnosti...kdy dle mého mínění dochází k nejčastější situaci, kdy chodce u přechodu přehlednéte...a pak už je pozdě, protože auto na místě nezastavíte...
Nevím kdy se dělalo v centru sčítání provozu, ale myslím si, že to nějaká ta tisícovka bude...dnešní trend dle mého směřuje k zjednodušení provozu a úpravou přechodů si zaděláváte akorát tak na kolaps nejen pátečního provozu...stačí až se zase sekne jeden tahač s návěsem na kadaňské...
Opravdu jsem zvědav až bude dobudováno...
Myslím si, že v zimě i silničáři budou mít co dělat aby projeli s pluhem u zúžení..ono to občas taky na sněhu a ledu klouže... :-)
Bohužel už je hotovo a bourat se to asi nebude...to by se pak nejspíše musela dotace vrátit :-)
Nejsem také jedním z anonymních písálků a za svůj názor se nestydím...každý máme svůj názor a já jsem se tady zase nějak rozepsal...
Takže pěkný den všem a než přejdete tak se pořádně rozhlédněte a počítejte také s tím, že auto na místě nezastaví...není to příjemný pocit vytahovat člověka z pod auta...
inspirován Brusketa — #9
odpověz na tento komentář 06.11.08, 22:28:46Chce se mi říct: Zdenda na hrad :-) ale ještě lépe na podbořanskou radnici! Tak jsem to alespoň napsal :-) Taky si myslím, že celou věc s přechody šlo řešit jiným - EVROPĚ vyhovujícím - způsobem, který by lépe pasoval na podmínky Podbořan. Podbořany byly pokusným králíkem myslím i pro firmu, která přechody buduje. Nevěřím, že se podobné obludnosti objeví opravdu ve všech obcích celé Evropy! Jestli někdo bude tvrdit opak, tak buď lže nebo je politik :-) Neskonale pitomé řešení v Podbořanech budiž odstrašujícím příkladem všem obcím, které budou budovat EU bezpečné přechody pro chodce podle unijní dikratury - podotýkám - za vlastní peníze. Možná, že až budou utrácet ty VLASTNÍ prostředky, docela jistě je utratí s větším rozumem a rozvahou než se stalo u nás, budou to budovat pro budoucnost a ne pro jeden oslavný článek v novinách, ve kterém budou navíc negativní reakce občanů zesměšněny a zapomenuty.
Teď už zbytečná otázka, ale opravdu neexistovalo více variant řešení? Pokud ano, proč se varianty dostatečně neprezentovaly a nebyla možnost se k nim vyjádřit? Mohlo se tak dojít k příjemnému kompromisu. Kdo z "chytrých" hlav má na svědomí tento návrh? To, že máme možnost volit 1x za 4 roky své zástupce neznamená, že tím dostávají do rukou "božskou" moc. Naopak, mají být kontrolováni a mají pracovat pro své město a pokud se jedná o důležitých věcech, tak obyvatel by neměl být umlčeným protivníkem.
Pokud jsou tu teď slyšet opačné reakce než chvála, svědčí to jen o velmi špatné komunikaci radnice s obyvateli města. Nebylo totiž dostatečně a v předstihu vysvětleno proč se přechody vůbec budují, proč se musí zbudovat a proč vypadají tak jak je už všichni známe. Přechody budiž pomníkem aroganci, skvělá práce! Volby budou za..... 2 roky? Uvidíme, jak spokojeně k nim půjdeme :-)
Dobrou noc a ať dobře svítí (přechody)!
odpověz na tento komentář 06.11.08, 23:35:04Manzelka je v prechodu. Ja take nejsem pro tyhle prechody.
odpověz na tento komentář 09.11.08, 10:32:51Rád bych zareagoval na slova pana starosty. Pan starosta má pravdu, byl jsem to já, kdo požádal Město o zřízení přechodu před lékárnou. Jednal jsem na základě připomínek našich klientů, především starších a zdravotně postižených občanů. Zastupuji podbořanskou firmu, která provozuje zdravotnické zařízení, takže si myslím, že na mé žádosti není nic špatného a je naprosto legitimní. Byli jsme ochotni se i na realizaci finančně podílet.
odpověz na tento komentářBohužel ze samotné realizace přechodu jsem zklamaný. Nechápu, jak někdo mohl zvolit tak nelogické řešení a Město ho schválilo. Porovnám-li řešení ostatních přechodů např. pod papírnictvím nebo na Žatecké ulici, kde nejsou po stranách parkovací místa, tak je tam uděláno pouze zúžení vozovky a mezi to bude domalována „zebra“ (nikde žádný ostrov) a naproti tomu před lékárnou, kde je vozovka již zúžena parkovacími místy a kde je potřeba projíždět právě středem, je zbudován ostrov uprostřed vozovky. Nechápu proč.
Nevím, nejsem ani expert na normy EU, ani dopravní expert, ani stavitel přechodů, ale ať mi nikdo neříká, že to nešlo řešit stejně jako přechod před papírnictvím. Stačilo zúžit vozovku a mezi to namalovat „zebru“. Přechod by byl jednodušší, parkovací místa by byla zachována a jen by se posunulo parkovací místo před lékárnou pro sanitní vozy o pár metrů dál. Všichni by byli spokojeni, jak občané tak řidiči.
Souhlasím s názorem pana starosty, že čas ukáže, zda zvolená řešení byla správná a věřím jeho slovům, že se dá ještě k přehodnocení přechodů vrátit, i když od jeho podřízených slyším jen, že se s tím nedá už nic dělat. Já věřím, že chyby budou napraveny a pokud možno co nejdříve.
- komentář inspiroval Zdenda — #16
11.11.08, 20:05:24Pro Atribut: Na hrad se zatím nechystám, tam se podívám až bude tepleji... :-) A na radnici se mrknu dneska až pojedu domu, ale jen zvenku...Kritici jako já mají určitě dveře zavřené :-) To by nedělalo dobrotu :-) Vím, že kritizovat umí každý, ale pokud je ta kritika objektivní tak bude dle mého problém někde jinde...Ještě jsem neslyšel pochvalný názor na přechody tedy krom Bruskety(pokud tedy nepracuje na radnici), asi se tedy budu muset zajít opravdu podívat na tu radnici a tam třeba nějakou chválu zaslechnu.
Pro Honzu:Vybudování ostrůvku na tak úzké silnici je opravdu na škodu, ale větší nebezpečí bych viděl spíše v tom umístění hned za křižovatkou. Člověk se vám totiž lehce schová za A-čkový sloupek(je kvůli bezpečnosti posádky čím dál tím širší) v autě a opravdu lehce ho tedy přehlédnete, zvláště v zatáčce...
odpověz na tento komentář 12.11.08, 12:25:14inspirován Jan Špergl — #15
inspirován Brusketa — #7 Doporučuji si přečíst můj příspěvek pečlivěji, nekritizovala jsem, že přechody nejsou osvětlené, ale že zúžení vozovky není nijak označené. Pokud vím, tak každá práce na silnici má být řádně označena, což v případě zúžení před papírnictvím prostě není. Vaše rozprava o zednících a oknech je irelevantní. Je zajímavé, že se Zdendou souhlasíte a když totéž jinými slovy napíšu já, tak pochybujete o mém vzdělání...
odpověz na tento komentář 17.11.08, 21:18:23Podle mého názoru měl být přechod u papírnictví vybudován stejným způsobem jako přechody na náměstí, čili s ostrůvkem uprostřed. Za prvé by byl čitelnější pro řidiče, za druhé by řidiči již byli připraveni na jednotný styl všech přechodů při průjezdu městem, což je důležité mimo jiné i kvůli tzv. přirozené předvídavosti především neznalých přespolních řidičů. Například při projíždění náměstím směrem nahoru jednoduše ne každý předvídá po projetí několika přechodů s ostrůvky "zebru" se zůženou vozovkou. Takhle je to s prominutím "každý pes, jiná ves". A to není dobře. Jenže nutno dodat - po bitvě je každý generál...
odpověz na tento komentář 20.11.08, 21:15:03Ráda bych reagovala na zúžení vozovky u papírnictví. Jela jsem tam jednou ráno za tmy a navíc v mlze. A výsledek? 2 proražené gumy. Docela levná záležiost. Věděla jsem o zúžení, ale prostě jsem ho neviděla. Pan starosta řekl správně, že tak jako nevidíme zúžení, neuvidíme ani chodce, ale to není pravda. Chodec (i ten nejmenší) je poněkud vyšší než obrubník. Prostě souhlasím s tím, že když už, tak všude stejně, tedy ostruvky uprostřed.
odpověz na tento komentář 22.11.08, 13:42:46Podle mého názoru se měli lidé zabývat otázkou bezpečnosti a to hlavně na několika částech vozovek.Vybudování takových opičáren je dost drahá záležitost a přitom stačilo pouze přechody osvětlit! Navíc velice nebezpečný přechod označuji ten který je od Rubínu k Perličce ,protože je prakticky v zatáčce a tudíš pro mnoho řidičů je nadlické včas zastavit.Já před přechodem zastvila,ale řidič za mnou už ne !!!Výsledek byl sice pouhé dvě hodiny u spisování nehody,ale pokud by se osoba přecházející po přechodu ocitla před mím vozem,asi by to mělo mnohem horší následky. Proto prosím pány projektanty a stavitele přemýšlejte důkladně než něco nového začnete realizovat !!Díky
odpověz na tento komentář- komentář inspiroval Petr Mojžíš — #21
28.11.08, 17:14:43inspirován Martina — #20 S Vaším názorem souhlasím, přechod v zatáčce "u Perličky" je opravdu nebezpečný, byť lidmi hojně využívaný. Tento přechod však bude podle mých informací zrušen. Jak jsem zaznamenal, tak již proběhla demontáž dopravních značek. Proto musím dodat, abyste se nenechala u tohoto přechodu zmást jedním červeným pásem. Pánové z instalační firmy si totiž spletli přechody a místo přechodu u papírnictví začali s instalací červeného pásu právě u Perličky. Všiml jsem si toho zcela náhodou při průjezdu náměstím. Sice s tím hned přestali, ale bohužel již byla jedna polovina hotova. Následovalo vyfrézování povrchu, ale nepodařilo se jim to vrátit zpět do původního stavu.
odpověz na tento komentář 01.12.08, 09:32:48řešíte problémy, ale všimli jste si někdo, že se udělali přechody na cestě která je hodna polní cestě? Opravuje se! Jen na půl já si myslím, že za nedlouho se to bude opravovat znovu, ale co vždyť to bylo dotované.
odpověz na tento komentář 10.12.08, 12:51:51